CLIËNTONDERSTEUNING

is hulp die kan worden geboden door een onafhankelijke cliëntondersteuner vanuit Fryske Marren
Vitaal aan mensen die een aanvraag Wmo indienen.

De gemeente wijst u altijd op de mogelijkheid om een cliëntondersteuner in te schakelen.
De ondersteuner bezoekt u, bespreekt met u de situatie en is aanwezig bij het bezoek van
het Sociaal Wijkteam – het ‘keukentafelgesprek’.
De cliëntondersteuner houdt in de gaten, of het gesprek met het Sociaal Wijkteam goed verloopt
en vult aan als u iets vergeet.
Later neemt hij/zij het verslag van het Sociaal Wijkteam met u door.
Samen bekijkt u of het wijkteam uw probleem goed heeft weergegeven. Dat is belangrijk,
want op grond van het verslag wordt uw aanvraag toe- of afgewezen.
U hoeft geen cliëntondersteuner in te schakelen. U kunt ook een familielid, een vriend of
een van de buren vragen bij het gesprek met het Sociaal Wijkteam aanwezig te zijn.

Cliëntondersteuning aanvragen?
Telefoon: 06 1937 56 58
E-mail: cliëDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.